Klachtenbeleid Amber Jeugdzorg
Bij Amber Jeugdzorg staat de kwaliteit van zorg en begeleiding voorop. Toch kan het gebeuren dat u als jongere, ouder of betrokken partij niet tevreden bent over de geboden zorg. Wij nemen klachten serieus en streven ernaar om samen tot een passende oplossing te komen.
Wettelijke Kaders
Ons klachtenbeleid is afgestemd op de volgende wetgevingen:
Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz)
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
Jeugdwet
Wet zorg en dwang (Wzd)
Wet verplichte ggz (Wvggz)
Procedure voor het Indienen van een Klacht
1. Intern Melden:
U kunt uw klacht rechtstreeks melden bij:
Contactpersoon: Jeroen Stoop
E-mail: jeroen@amberjeugdzorg.nl
Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren en een oplossing te bespreken.
2. Externe Klachtenafhandeling:
Indien uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u contact opnemen met Stichting Klachtenregeling via Klachtenportaal Zorg. Deze organisatie is een erkende geschilleninstantie door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Meer informatie:
Website: www.klachtenportaalzorg.nl
Telefoonnummer: 0228-322205
E-mail: info@klachtenportaalzorg.nl
Verloop van de Klacht
1. Ontvangst en Bevestiging:
Na het indienen van een klacht ontvangt u een bevestiging.
2. Onderzoek:
De klacht wordt zorgvuldig onderzocht door een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
3. Oplossing of Advies:
Wij streven naar een oplossing in goed overleg. Wanneer dit niet mogelijk is, kan Stichting Klachtenregeling een bindend advies uitbrengen.
Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Wij waarborgen uw privacy en gaan zorgvuldig om met persoonlijke gegevens conform de geldende wet- en regelgeving.
Amber Jeugdzorg zet zich in voor een open en transparante communicatie, zodat we samen kunnen werken aan verbetering van onze zorg.